Hipo
Press Choice Hotels
Monday, 16 November 2009 13:58

NEWS - Genombrott för mobil bokningstjänst - Choice Hotels tar steget

Mindre administration, snabbare svar, bättre service samt ökad besparing. Så kan effekterna sammanfattas av det avtal som slutits mellan HIPO AB och Quality Hotel Stenungsbaden Yacht Club. Överenskommelsen omfattar uppbyggnad av en plattform för mobilbaserad resursbokning som kan förmedlas via SMS.

 

HIPO levererar sin SMS tjänst- Resursen till ännu en kund inom Choice Hotel kedja. Quality Hotel Stenungsbaden Yacht Club kommer att genom Resursen kunna frigöra upp till 90% av sin tid de idag använder för att jaga och boka sin personal.  - Nu börjar marknaden att bli mogen ta till sig fördelarna med att kommunicera via SMS och mobila tjänster, säger Mats Blomberg, vd på HIPO AB.

 

Med Resursen i bagaget ställer HIPO frågan till alla personalintensiva företag - Hur får man arbetsdagens tid att räcka längre? Svaret är enkelt. Genom att skicka 20 lediga arbetspass rakt ner i Er personals mobiler och få svar tillbaka utan att ringa ett enda samtal.  Med Resursen tar det mindre än 1 minut att boka 1 person. Det är faktiskt så att det tar mindre än 1 minut att på samma gång boka 30 personer.

 

"Att införa SMS-tjänsten kommer innebära att vi effektiviserar vårt administrativa arbete för både ansvariga och personal.  Tjänsten är ett steg i vår strategi för att utveckla vårt arbetsätt och personalkommunikation för 2000-talet", säger Richard Christensson, Källarmästare på Stenungsbaden.

 

"Mobilen har blivit ett allt viktigare verktyg för kommunikation och det är en utveckling vi bara sett början på. Vi har stor erfarenhet inom området och ser fram emot ett långvarigt samarbete med Choice Hotels och Stenungsbaden, där personalens och gästers olika behov av information kommer i vårt gemensamma fokus", fortsätter Mats Blomgberg vd HIPO. Läs mer om Resursen här