Nyhet


Ny kund i Malmö

SMS-Resurs tar steget ut från Göteborg och välkomnar Jägersro

SMS-Resurs hälsar anrika Jägersro välkommen. Och visst Malmö är nära Danmark, så varför inte ta sig över sundet när vi ändå är pågång! 

 
SMS-Resurs

Nu lanserar vi vår dedikerade webb-sida om vår framgångsrika mobila samordningstjänst SMS-Resurs.

SMS-Resurs automatiserar ert arbete med att ringa och jaga personal för lediga arbetspass och akuta vakanser. Med en knapptryckning når ni all er personal med ett SMS rakt ner i deras mobiltelefoner. Minuter senare har du fått svar från din personal. De som tackat ja till förfrågan bokas automatiskt in och får en sms-bekräftelse på sitt pass. Allt medan du har full kontroll på passen och personalen i SMS-Resurs.

Se allt och förstå allt på SMSRESURS.SE

 

 
Pressrelease Gothia Towers

NORDENS STÖRSTA HOTELL RINGER INTE LÄNGRE…

…för där skickas alla deras jobbförfrågningar per sms, rakt ner i deras personals mobiler istället. Arbetsledare och bemanningsansvariga på Gothia Towers behöver inte längre ringa och jaga sin personal. Det gör sms-tjänsten Resursen istället. Nu har de tid över för sitt dagliga arbete.

Gothia Towers avtal med HIPO innebär att hotellets restauranger och housekeeping kommer att hantera jobbförfrågan, vakanser, ombokning och avbokning av sin personal med hjälp av sms istället för att ringa.

"I skenet av våra senaste avtal med starka varumärken anser jag att just denna strukturaffär är den som bevisar för marknaden att Resursen har gått från en bra idé till att nu vara en kvalitetssäkrad, seriös tjänst som levererar det utlovade", säger Mats Blomberg vd HIPO. Som fortsätter – ”affären med Gothia Towers bevisar även att vår affärsmodell (betala efter användande) ligger i tiden och hela tiden ger en positiv effekt/kostnad kvot”.

På Gothia Towers sätter Resursen personalen i centrum och varje individ blir kategoriserad i roll, erfarenhetsnivå och egenskaper. Detta är absolut centralt när man arbetar med avancerad sms-kommunikation och är nödvändigt för att kunna automatisera den dagliga kommunikationen. Allt detta är inbyggt i Resursen och det ger sms-tjänsten en unik ställning på marknaden.

"Resursen är ett utmärkt hjälpmedel för att snabbt och säkert få in personal. Vi blir mer effektiva och personalen får snabba och klara besked utan vanliga missförstånd t.ex. med dag eller arbetstid", säger Pia Pfister, Chefshusfru på Gothia Towers.

Gothia Towers
Gothia Towers erbjuder 704 förstklassiga hotellrum och sviter samt 7 populära barer och restauranger. Hela 50 konferenslokaler för upp till 1500 deltagare ger unika möjligheter till konferens och kongress, ett perfekt alternativ för såväl små som stora möten. Hotellet är strategiskt placerat vid Korsvägen, ett stenkast från paradgatan Avenyns restauranger och nattklubbar och granne med Svenska Mässan, Liseberg, Universeum Vetenskapscentrum och Evenemangsstråket, med såväl nöjesscener som sportarenor. http://www.gothiatowers.se

HIPO AB, med säte i Göteborg, bildades 2005. Bolaget etablerades i Göteborg men har rötter från Helsingborg där utvecklingen av den kommunikationsplattform bolaget använder sig av togs fram. Bolaget utvecklar och marknadsför intelligenta och flexibla mobila kommunikationstjänster, bland annat under varumärket Mobydoo. Våra mobila tjänster skall ge direkt nytta och effekt. Men samtidigt skall de vara enkla och riskfria att använda. Läs mer om oss på www.hipo.se

 
Pressrelease Liseberg

NEWS - LISEBERG SAMORDNAR JULEN MED HJÄLP AV HIPO:S SMS-BOKNINGSTJÄNST

HIPO levererar sin SMS tjänst- Resursen till ännu en kund, denna gång är det Liseberg Restaurant AB. Deras fast food avdelning som kommer att hantera jobbförfrågan, vakanser, ombokning och avbokning av sin personal med hjälp av HIPO:s sms-baserad bokningstjänst. Den tid som de personalansvariga idag lägger på att ringa, skicka e-post och leta igenom personallistor frigörs helt och hållet.

HIPO levererar sin SMS tjänst- Resursen till ännu en kund, denna gång är det Liseberg Restaurant AB. Deras fast food avdelning som kommer att hantera jobbförfrågan, vakanser, ombokning och avbokning av sin personal med hjälp av HIPO:s sms-baserad bokningstjänst.

Med Resursen sätts verkligen personalen i centrum. Tjänsten håller reda på vem som är tillgänglig och vem som är bokad. Den bekräftar bokade arbetspass och påminner så att personalen kommer till rätt plats och i tid. Allt helt automatiskt och rätt ner i personalens mobiler. Den tid som de personalansvariga idag lägger på att ringa, skicka e-post och leta igenom personallistor frigörs helt av Resursen.

”Sms är verkligen i sitt rätta element när det gäller snabba och korta budskap. Både företag och människor börjar förstå och ta till sig fördelarna med att kommunicera via SMS med hjälp av våra mobila tjänster, säger Mats Blomberg, vd på HIPO AB. Och fortsätter - med telefonen på fickan skapas frihet med hjälp av nya kommunikationsvägar. Nu slipper personalen missa viktiga jobbförfrågningar bara för att man är borta från hemmet”.

"Vår tid är dyrbar, med Resursen frigör vi tid och skapar utrymme för att arbeta med rätt uppgifter och kvalitet. Att nå ut till hela personalstyrkan (ordinarie och extra) på några sekunder och få löst akuta vakanser inom minuter är en styrka i vårt framtida personalarbete", säger Fredrik Löfgren, restaurangchef fast food.

Liseberg Restaurant AB, Fast Food, har 270 säsongsanställda och är en del av Lisebergs Restaurant AB. Lisebergs Restaurant AB driver restaurangverksamhet och övriga serveringar såsom caféer, parkkök, glasskiosker samt Lisebergs Teaterkassa inom nöjesparken. Lisebergs Restaurantaktiebolag omsätter cirka 230 miljoner kronor, har 80 årsanställda och drygt 900 säsongsanställda. Lisebergskoncernen har ca 370 årsanställda, ca 2 000 säsongsanställda och omsätter 840 miljoner kronor. Liseberg är i dag Nordens ledande turistattraktion med 3,2 miljoner gäster årligen.

HIPO AB, med säte i Göteborg, bildades 2005. Bolaget etablerades i Göteborg men har rötter från Helsingborg där utvecklingen av den kommunikationsplattform bolaget använder sig av togs fram. Bolaget utvecklar och marknadsför intelligenta och flexibla mobila kommunikationstjänster, bland annat under varumärket Mobydoo.se. Våra mobila tjänster skall ge direkt nytta och effekt. Men samtidigt skall de vara enkla och riskfria att använda. Läs mer om oss på www.hipo.se

 
Press Choice Hotels

NEWS - Genombrott för mobil bokningstjänst - Choice Hotels tar steget

Mindre administration, snabbare svar, bättre service samt ökad besparing. Så kan effekterna sammanfattas av det avtal som slutits mellan HIPO AB och Quality Hotel Stenungsbaden Yacht Club. Överenskommelsen omfattar uppbyggnad av en plattform för mobilbaserad resursbokning som kan förmedlas via SMS.

 

HIPO levererar sin SMS tjänst- Resursen till ännu en kund inom Choice Hotel kedja. Quality Hotel Stenungsbaden Yacht Club kommer att genom Resursen kunna frigöra upp till 90% av sin tid de idag använder för att jaga och boka sin personal.  - Nu börjar marknaden att bli mogen ta till sig fördelarna med att kommunicera via SMS och mobila tjänster, säger Mats Blomberg, vd på HIPO AB.

Read more...
 
More Articles...
<< Start < Prev 1 2 Next > End >>

Page 1 of 2